• דף הבית
        • השקעות
          ארגונים

          agio-logo-Institutes

          ארגונים רבים מנהלים רזרבות כספיות, המהוות למעשה 'כספי ציבור'. ניהול זה דורש מדיניות וניהול סיכונים מפורט ואחראי, מעקב ובקרה על הכספים ואיכות ניהולם, הרמת דגלים ועוד. אנו מספקים שירות ופתרון מקצועי מלא ואיכותי בתחום זה, ומשמשים כ'שומרי הסף' לארגונים רבים – ציבוריים, ממשלתיים, מוסדיים, מוסדות השכלה ועוד.

          agio-logo-kibutzh

          הקיבוץ הינו תאגיד קהילתי-עסקי המנהל את כספי העסקים והקהילה. אנו מלווים את ההנהלה הכלכלית של הקיבוץ ואת ועדת ההשקעות שלו בקביעת מדיניות ההשקעות, בקבלת החלטות להשקעה וביישומן. שירות אובייקטיבי זה מסייע בשמירה על נכסי הקיבוץ ועל כספי חבריו, מסייע להנהלה הכלכלית בשליטה ובבקרה וחוסך בעלויות הניהול.

          havarot logo new

          חברות נוהגות לנהל ולבצע את הפעילות שבליבת העסקים. הגם שניהול הנכסים הנזילים שנצברו אינו חלק מליבת העסקים, הוא מהווה משימה חשובה הדורשת ידע מקצועי, מעקב שוטף, בקרה, דיווח ועוד. אנו מחזקים כגורם מקצועי את יכולתה של הנהלת החברה בביצוע משימות ניהול הכספים שלה ומסייעים לה בניהול, בבקרה ובדיווח.

          ניהול
          סיכונים

          agio-risk

          שירות זה מסייע להנהלת החברה לנתח את התמונה הגדולה של החשיפות למט"ח ולריבית, לקבוע מדיניות לניהול וכן לבצע את העסקאות מול המערכת הבנקאית. עסקאות גידור ועסקאות המרה הן פעולות שלגורמים הבנקאיים יש בהן יתרון על הלקוחות, קטנים כגדולים.

          חדר עסקאות מט״ח

          אג'יו, באמצעות שירות חדר עסקאות המט"ח, מתמחה בניתוח חשיפות מט"ח של חברות תוך פישוט המורכבות של ההשפעה המטבעית והסיכון לחשיפה הנוצרת, ביצירת פתרון ישים, יעיל ונוח לתפעול תוך הפחתת המאמצים הניהוליים.

          המחלקה הכלכלית

          חברות זקוקות לעבודות כלכליות לצורך יצירת עסקאות, לצורכי דיווח חשבונאי ועוד. המחלקה הכלכלית באג'יו מספקת מענה מקצועי ושירותי מעולה לצרכים אלו בביצוע עבודות כלכליות מגוונות עבור לקוחותינו במגוון נושאים ותחומים. שירות זה מסייע לכלל הצרכים של הנהלת הארגון ולהחלטות העסקיות והריאליות שלו.

          השקעות
          פרטיים

          agio-personal-logo-new-04 (003)

          לקוחות Agio Personal נהנים מייעוץ השקעות אובייקטיבי המותאם לצרכיהם, תוך מימוש הידע, הכלים והניסיון שצברנו בליווי לקוחות גדולים. לקוחות אלו מקבלים ייעוץ השקעות אישי והתאמה מלאה של פתרונות השקעה באמצעות מכשירים מגוונים כולל השקעות אלטרנטיביות. השירות מיועד למשפחות עם היקף כספי של עד 12מיליון ₪.

          agio-family-office

          ניהול הוליסטי של נכסי המשפחה על כלל היבטיו המורכבים והמגוונים. שירות זה מיועד ללקוחות עם היקף גדול מאוד של נכסים וצרכים נלווים המאפיינים משפחות וחברות משפחתיות. השירות כולל טיפול בכלל נכסי המשפחה, ניהול צוות ויועצים ונותני השירות המומחים של המשפחה, פיקוח בקרה ודיווח על הנכסים ועוד. השירות מיועד למשפחות עם היקף כספי העולה על 12מיליון ₪.

  • חדר ניתוח
  • אודות
  • הספר: להצליח בניהול השקעות
  • צור קשר

מדיניות הריבית וסיכון הריבית בצל המלחמה

למלחמה שנפתחה באוקטובר, יש ותהיינה השפעות שליליות על הכלכלה הישראלית מאחר ומתקיימים תנאים של אי ודאות ביטחונית גבוהה מאוד. אי וודאות זו נוספה אל ההשפעה השלילית של  תהליך החקיקה שהחל בתחילת השנה והעיב מלכתחילה על הכלכלה המקומית ועל שוק ההון בישראל.

כתוצאה מההתפתחויות, בנק ישראל הוריד את התחזיות וכיום מעריך כי הצמיחה בשנת 2023 תסתכם ב- 2.3%, לעומת תחזית של 3.0% טרם המלחמה. שיעור האבטלה הצפוי ל- 2023 הינו 3.2%. שער הדולר נסחר סביב 4 ₪. האינפלציה התייצבה השנה עם נטייה לירידה לאור הריבית הגבוהה. מדיניות הריבית מאוד מאתגרת בתקופה עבור בנק ישראל, כאשר  מחד, המצב צפוי לפגוע בצמיחה, בשוק העבודה, בשוק הנדל"ן ועוד – דבר אשר אמור להוביל להורדת ריבית. מאידך, השקל החלש ועליה צפויה במחירי הסחורות והאנרגיה עלולים לגרום לאינפלציה להרים ראש, והפעולה הנדרשת לריסון עליית המחירים הינה דווקא העלאת ריבית.

לפיכך, בנק ישראל  עמד במהלך אוקטובר בפני מלכוד ובחירה בין שתי דרכי פעולה אפשריות, כאשר נראה שהוא בחר שלא להוריד את הריבית, להערכתנו בצדק.

 

האינפלציה בישראל בהשוואה למדינות העולם

בשנת 2023 האינפלציה התמתנה מרמת השיא שהגיעה אליה בשנת 2022.

האינפלציה בארה"ב ב- 12 החודשים האחרונים עומדת על כ- כ- 3.7% והאינפלציה באירופה הינה 4.3%. בישראל היא עומדת על 3.8%:

 

להערכתנו, האינפלציה העולמית אינה אירוע קצר מועד אלא תופעה שיהיה לה המשך בשנת 2024, עם נטייה להמשך ירידה ברקע השפעת הריבית הגבוהה. בישראל – השלכות המצב הבטחוני יוצרות תנאים של עליה בתחילת 2024 וירידה בהמשכה, וסה"כ כנראה מעל 3% בשנה כולה.

הכלכלה והמדיניות המוניטרית בישראל

האטה עולמית יחד עם מלחמה מקומית עשויים להאט את הצמיחה בישראל. עצימות העימות והיקפו יכתיבו את עצמת הנזק, אך בכל מקרה, הביקוש יתמתן. בנק ישראל מעריך כי שיעור הצמיחה יהיה 2.8%. להערכתנו הוא יהיה נמוך יותר – 2%-1%. האינפלציה בישראל צפויה להישאר גבוהה ומעל ליעד האוצר (3%). שיעור האבטלה צפוי לעלות עקב צורך של חברות לצמצם הוצאות. הגירעון צפוי לעלות משמעותית. הערכתנו: מעל 2.5% ב- 2023, ומעל 5% ב- 2024. כמו כן, צפויה השפעה שלילית על דירוג האשראי של ישראל והבנקים – סוכנויות הדירוג כבר הורידו את התחזית מיציבה לשלילית. הורדת הדירוג מובילה לעליה בתשואות ולפיחות השקל ביחס לדולר. כאמור, האינפלציה עלולה לעלות עקב צרכי המלחמה וההפרה של הפעילות הכלכלית במשק. כחלק מהמדיניות המוניטארית, מלבד כלי הריבית שאפשר שתעלה בטווח בקצר, בנק ישראל צפוי לפעול בשווקים באמצעות מכירת דולרים לחיזוק השקל ורכישת אגרות חוב, ועשוי להוריד את הריבית במהלך 2024 לקראת התייצבות התמונה הביטחונית.

 

לסיכום, אנו מעריכים שסיכון הריבית כמו גם סיכון האינפלציה עדיין קיים וצפוי להישאר איתנו עוד תקופה. בנק ישראל נמצא במלכוד הן מבחינת משימתו לשמור על יציבות מחירים והן על שוק העבודה. הכלים המוניטריים שעומדים לרשותו מוגבלים – ריבית, רכישת דולרים, רכישת אג"ח. לכן נדרשת גם התערבות פיסקלית מצידה של הממשלה. בשורה התחתונה, אנו מעריכים– בתלות משך המלחמה ובמספר הגזרות בה היא תתרחש, כי:

  • הריבית עשויה עוד לעלות לפני שהיא תתחיל לרדת במהלך השנה הבאה
  • שיעור האינפלציה בשנה הקרובה יהיה גבוה מהערכות השוק, שעומדות על 3%
  • התוצר צפוי להיפגע יותר מהערכותיו הראשוניות של בנק ישראל ולצמוח בשיעור של 2%-1%.

 

לסיום – בנימה אופטימית– אנו מקווים ואף מאמינים שבסופו של תהליך נצא מחוזקים מהמצב אליו הגענו.

בתקווה לימים טובים יותר.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn

תוצאות מחשבון זה אמורות לשקף את ביצועי העבר של תיק תיאורטי על פי מדדי השוק בהרכב תיק תיאורטי זה שאותו המשתמש מכניס על דעת עצמו ואשר במרבית המקרים הוא אינו תואם במדויק את הרכבו של תיק ההשקעות ו/או את התשואות שהיו בפועל עבור משתמש כלשהו. התוצאות מהוות אינדיקציה כללית בלבד לתוצאות אפשריות ולא סופיות בתיק השקעות בעל הרכב דומה בתקופה בה המשתמש יבחר. הנתונים והתוצאות הן פרי תחשיב תיאורטי המופעל על תיק תיאורטי והם עשויים להיות נתונים לפרשנות ואף שגויים והם אינם חולקים על נתוני הבנק ו/או גורם אחר היועץ או מנהל עבור לקוחותיו. המשתמש במחשבון יעשה זאת על דעת עצמו ולפי שיקול דעתו ואין אנו אחראים על התוצאות בשום דרך וכמובן שאין לראות במחשבון זה ו/או בנתונים ו/או בתוצאותיו כל המלצה לפעולה.

1.1.  לצורך השימוש במחשבון, יידרש המשתמש למסור לחברה למסור פרטים כנדרש במחשבון.  מובהר כי המשתמש אינו מחויב למסור פרטים אלה לפי חוק, יחד עם זאת, בלא למסור פרטים אלו לא יוכל המשתמש לעשות שימוש במחשבון.

1.2.    השימוש במידע שנאסף, ייעשה על פי על מנת:

1.2.1. לספק למשתמש את השימוש במחשבון.

1.2.2. לשמור כל פרט שמסר המשתמש (לרבות פרטיו האישיים) במסגרת מאגר מידע של החברה.

1.2.3. ליצירת הקשר עם המשתמש.

1.3.    החברה לא תעביר לצדדים שלישיים פרטים מזהים של המשתמש, אלא במקרים המפורטים להלן:

1.3.1. אם יתקבל בידי החברה צו שיפוטי המורה לה למסור כל מידע אודות המשתמש לצד שלישי;

1.3.2. בכל מקרה של מחלוקת, טענה, תביעה, דרישה או הליכים משפטיים, אם יהיו, בין המשתמש לבין החברה.

לעיון בספר חדש מאת ד"ר גדעון בן נון ״להצליח בניהול השקעות״