• דף הבית
        • השקעות
          ארגונים

          agio-logo-Institutes

          ארגונים רבים מנהלים רזרבות כספיות, המהוות למעשה 'כספי ציבור'. ניהול זה דורש מדיניות וניהול סיכונים מפורט ואחראי, מעקב ובקרה על הכספים ואיכות ניהולם, הרמת דגלים ועוד. אנו מספקים שירות ופתרון מקצועי מלא ואיכותי בתחום זה, ומשמשים כ'שומרי הסף' לארגונים רבים – ציבוריים, ממשלתיים, מוסדיים, מוסדות השכלה ועוד.

          agio-logo-kibutzh

          הקיבוץ הינו תאגיד קהילתי-עסקי המנהל את כספי העסקים והקהילה. אנו מלווים את ההנהלה הכלכלית של הקיבוץ ואת ועדת ההשקעות שלו בקביעת מדיניות ההשקעות, בקבלת החלטות להשקעה וביישומן. שירות אובייקטיבי זה מסייע בשמירה על נכסי הקיבוץ ועל כספי חבריו, מסייע להנהלה הכלכלית בשליטה ובבקרה וחוסך בעלויות הניהול.

          havarot logo new

          חברות נוהגות לנהל ולבצע את הפעילות שבליבת העסקים. הגם שניהול הנכסים הנזילים שנצברו אינו חלק מליבת העסקים, הוא מהווה משימה חשובה הדורשת ידע מקצועי, מעקב שוטף, בקרה, דיווח ועוד. אנו מחזקים כגורם מקצועי את יכולתה של הנהלת החברה בביצוע משימות ניהול הכספים שלה ומסייעים לה בניהול, בבקרה ובדיווח.

          ניהול
          סיכונים

          agio-risk

          שירות זה מסייע להנהלת החברה לנתח את התמונה הגדולה של החשיפות למט"ח ולריבית, לקבוע מדיניות לניהול וכן לבצע את העסקאות מול המערכת הבנקאית. עסקאות גידור ועסקאות המרה הן פעולות שלגורמים הבנקאיים יש בהן יתרון על הלקוחות, קטנים כגדולים.

          חדר עסקאות מט״ח

          אג'יו, באמצעות שירות חדר עסקאות המט"ח, מתמחה בניתוח חשיפות מט"ח של חברות תוך פישוט המורכבות של ההשפעה המטבעית והסיכון לחשיפה הנוצרת, ביצירת פתרון ישים, יעיל ונוח לתפעול תוך הפחתת המאמצים הניהוליים.

          המחלקה הכלכלית

          חברות זקוקות לעבודות כלכליות לצורך יצירת עסקאות, לצורכי דיווח חשבונאי ועוד. המחלקה הכלכלית באג'יו מספקת מענה מקצועי ושירותי מעולה לצרכים אלו בביצוע עבודות כלכליות מגוונות עבור לקוחותינו במגוון נושאים ותחומים. שירות זה מסייע לכלל הצרכים של הנהלת הארגון ולהחלטות העסקיות והריאליות שלו.

          השקעות
          פרטיים

          agio-personal-logo-new-04 (003)

          לקוחות Agio Personal נהנים מייעוץ השקעות אובייקטיבי המותאם לצרכיהם, תוך מימוש הידע, הכלים והניסיון שצברנו בליווי לקוחות גדולים. לקוחות אלו מקבלים ייעוץ השקעות אישי והתאמה מלאה של פתרונות השקעה באמצעות מכשירים מגוונים כולל השקעות אלטרנטיביות. השירות מיועד למשפחות עם היקף כספי של עד 12מיליון ₪.

          agio-family-office

          ניהול הוליסטי של נכסי המשפחה על כלל היבטיו המורכבים והמגוונים. שירות זה מיועד ללקוחות עם היקף גדול מאוד של נכסים וצרכים נלווים המאפיינים משפחות וחברות משפחתיות. השירות כולל טיפול בכלל נכסי המשפחה, ניהול צוות ויועצים ונותני השירות המומחים של המשפחה, פיקוח בקרה ודיווח על הנכסים ועוד. השירות מיועד למשפחות עם היקף כספי העולה על 12מיליון ₪.

  • חדר ניתוח
  • אודות
  • הספר: להצליח בניהול השקעות
  • צור קשר

סקירת החודש – פלנטיר

שם החברה

פלנטיר

שווי שוק 

50.1 מיליארד $

סימבול המניה

PLTR

מכפיל רווח

251

מדד עיקרי

נסד"ק

רווח למניה (12 חד')

0.09

סקטור

טכנ' – תוכנה – תשתית

מכפיל מכירות

22.54

שער (12/4/24)

22.67$

טווח מחירים (12חד') 

27.50 – 7.28

 

 

על החברה והנהלתה:

 

 

שילוב התוכנות שהחברה מספקת, מאפשר להיכנס לכל מגזר, הן בממשלתי והן בעסקי, ולהיות שחקן מרכזי בתחום ניתוח הנתונים, ובכך להמשיך ולצמוח ולהרחיב את עסקיה.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

עוסקת בפיתוח                                  

 

חברת פלנטיר הינה חברה אמריקאית ציבורית, אשר בונה ופורסת פלטפורמות תוכנה, על מנת לשלב ביעילות את הנתונים, ההחלטות והפעולות, עבור קהילת המודיעין, כדי לסייע בחקירות ופעולות נגד טרור בארה"ב, בריטניה ומדינות נוספות.

בשני העשורים הראשונים לקיומה, החברה התמקדה בפיתוח תוכנת ניתוח הנתונים והאינטגרציה שלה, תוך שימת דגש על שירות לקוחות ממשלתי ומודיעיני ‑ והייתה ידועה באופייה החשאי ובקשריה ההדוקים עם ממשלת ארה"ב וסוכנויות הביון.

 

החברה הוקמה בשנת 2003 ע"י פיתר ת'יל, אלכס קארפ, ג'ו לונסדייל, סטיבן כהן ונתן גטינגס.

בשנת 2020, החברה הונפקה בבורסת ניו יורק. זו הייתה אחת ההנפקות הטכנולוגיות הצפויות ביותר לאותה שנה, בגיוס של למעלה מ- 2 מיליארד דולר. מנכ"ל החברה, אלכס קארפ ידוע בסגנון המנהיגות הייחודי שלו ובחזון החזק שלו לחברה, וידוע במחויבותו לפרטיות, ולחירויות האזרח.

חזון החברה הוא להעצים ארגונים באמצעות הפקת המירב מהנתונים שלהם, על מנת לקבל החלטות מושכלות.

בשנים האחרונות החברה הרחיבה את בסיס לקוחותיה, כאשר שילוב התוכנות שהחברה מספקת מאפשר להיכנס במגזר העסקי ולשמש בו שחקן מרכזי בתחום ניתוח הנתונים ובכך להמשיך לצמוח ולהרחיב את עסקיה – למעשה "ללא הגבלה".

 

לממשלות, החברה מספקת את תוכנת Gotham, פלטפורמת תוכנה המאפשרת למשתמשים לזהות דפוסים חבויים עמוק בתוך מערכי נתונים, החל ממקורות מודיעין, אותות ועד דיווחים של מודיעים חסויים. כמו כן התוכנה, מקלה על העברת המידע בין אנליסטים למשתמשים תפעוליים, ועוזרת למפעילים לתכנן ולבצע תגובות בעולם "האמיתי" – לאיומים שזוהו בתוך הפלטפורמה.

למגזר העסקי, החברה מספקת את תוכנת  Foundry, פלטפורמה המשנה את האופן שבו ארגונים פועלים ע"י יצירת מערכת הפעלה מרכזית עבור הנתונים שלהם ומאפשרת למשתמשי קצה לשלב ולנתח את הנתונים הדרושים להם במקום אחד. בנוסף, החברה מספקת את תוכנת Apollo, אשר מרכזת אספקה שוטפת של תכונות חדשות, עדכוני אבטחה ותצורות פלטפורמה, ועוזרת להבטיח את הפעילות הרציפה של מערכות קריטיות, דבר המאפשר ללקוחות להפעיל את התוכנה כמעט בכל סביבה.

 

בשנת 2023, החברה החלה לספק את תוכנת AIP (Artificial Intelligence Platform), אשר מיועדת ללקוחות בכל המגזרים – הממשלתיים והעסקיים, כאשר שילבה בינה מלאכותית עם הפלטפורמות הקיימות בחברה. הדבר האיץ את צמיחת החברה הן במספר הלקוחות והן בהכנסות – דבר שהוביל לעליית מניית החברה בכ- 280%(בתקופה של כ- שנה וחצי). כיום, תוכנות החברה נפרסות ביותר מ- 50 תעשיות, כאשר נכון לסוף דצמבר 2023 יש לחברה 497 לקוחות ( גידול של 35% משנה לשנה).

לפי כתבות ( שלא אושרו) בעיתונות המקומית, בין לקוחות החברה מצויים גופי ביטחון בישראל.

 

 

 

הסביבה העסקית והענפית:

 

שוק הבינה המלאכותית  (AI) בדגש על ניתוח נתונים, ימשיך לצמוח בקצב של 28.51% בשנה.

 

 

 

החברה פועלת במגזר הטכנולוגי, בדגש על בינה מלאכותית (AI), ניתוח ואבטחת נתונים ופיתוח תוכנה.

עם האימוץ המהיר של טכנולוגית המידע בכלל ומעבר לשלב ה- AI בפרט, ארגונים הפכו להיות תלויים עד מאוד בפתרונות טכנולוגיים עבור תפעול, מכירות, שירות ובכל הליך קיים בארגון. לכן שוק הבינה המלאכותית בדגש על ניתוח נתונים, צפוי להמשיך לצמוח ( לפי תחזית עד שנת 2032 ) בקצב של 28.5% כל שנה.

פלנטיר נחשבת למובילה בתחומה, כאשר לאחר 20 שנות מחקר – תוך שימת דגש על אבטחה ופרטיות, דבר חיוני בעת התמודדות עם נתונים רגישים – החברה הרחיבה בהרשאה של IL6   ובשיתוף אמאזון ומייקרוסופט את היצע שירותי הענן הפדרלי, אשר נועד לשרת גופים פדרליים בארה"ב, לרבות משרד ההגנה וקהילת המודיעין – במשימות הרגישות ביותר של ההגנה והביטחון הלאומי של ארה"ב. רמת הרשאה זו מוכיחה את יכולותיה של החברה, ותורמת למוניטין שלה בהגנה על נתונים.

 

 

מתוך הדוחות:

נקודות חשובות לציון ( טווח 5 שנים) .

 

דוח רבעוני אחרון:

החברה צופה המשך עלייה בהכנסות בשנה הקרובה.

 

 

 

 

 

 

גרפים להשוואה:

 

 

 

 

·           המכירות עלו בשנה האחרונה ב – 17%.

·           שיעור הרווח הגולמי הממוצע שנע בשנים האחרונות סביב 78%, עלה בשנה האחרונה ל– 80.6%.

·           שיעור הרווח התפעולי עבר מהפסד –  לרווח בשנה האחרונה ועומד על 4.85%.

·           שיעור הרווח הנקי (עבר מהפסד –  לרווח  בשנה האחרונה) עומד על 9.77%.

·           ההון העצמי גדל ב- 3 שנים האחרונות ב- 55%, ל- 3.56 מיליארד דולר.

·           לחברה יש מזומנים והשקעות נזילות בסכום של 3.7 מיליארד דולר.

·           לחברה אין חוב.

·           תזרים המזומנים החופשי שלה בסוף שנת 2023 היה 700 מיליון דולר.

·           כמות מניות החברה עלתה (בדילול) פי 2.3 מרגע ההנפקה בשנת 2020.

 

 


מידע חשוב נוסף

והמלצות:

 

 

הכנסות החברה בשוק העסקי, עלו ב- 70% משנה לשנה.

 

החברה עברה בשנת 2023 לרווחיות, דבר שמקנה לה זכאות להכללה במדד ה- S&P500.

מנכ"ל פלנטיר הודיע ברבעון ה- 2 של 2023, שהביקוש לתוכנת AIP –" אינו דומה לשום דבר" שראו בחברה בעשרים השנים האחרונות מאז היווסדה, כאשר "היד נטויה" להמשך צמיחה משמעותי בשנים הקרובות, ולראיה הכנסות החברה בשוק העסקי, עלו ב- 70% מ- שנת 2022 ל- שנת 2023. החברה מקיימת כנס בכל רבעון – תחת השם AIPCON, אשר דרכו לקוחות פוטנציאלים נחשפים להסברים ותוצאות של לקוחות קיימים בשימוש התוכנה, בו לדוגמא חברת GENERAL MILLS (שהינה לקוחה של החברה), דיווחה כי השימוש בתוכנה חוסך לה 14 מיליון דולרים בשנה.

ראוי לציין כי תוכנות החברה הן יקרות ומורכבות ולכן מרתיעות לקוחות פוטנציאליים ולכן, בתחילת השנה, פלנטיר השיקה את AIPNOW, תוכנה ידידותית למשתמש אשר מכילה מגוון של מאות פתרונות תוכנה משולבי בינה מלאכותית, אשר יכולה להיטמע תוך שעות ספורות במערכת העסקית של עסק הלקוח.  בנוסף, החברה יצרה "חנות אפליקציות" אשר פותרת בעיות שאותן כל עסק עלול לחוות, כאשר המטרה היא שכל שת"פ עם חברה, יצור מוצר לשוק מסוים וישמש לקוחות נוספים מאותו השוק.

בתחילת חודש אפריל, החברה חתמה עם אורקל ( ספקית ענן מובילה) על הסכם שת"פ למכירה של שירותי ענן ו- AI, אשר עשוי לפתוח את השימוש ב- AIP ליותר משתמשים ולהביא לצמיחה נוספת במכירות וברווחים של פלנטיר.

אנליסטים רבים שמסקרים את החברה הינם אופטימיים והחודש, בנק וודבוש העלה את מחיר היעד מ- 30, ל- 35 דולר למניה.

החברה תדווח ב – 06/05/24 את התוצאות לרבעון 1, אשר בהן:

צפי להכנסות של 616 מ' דולר.

רווח צפוי למניה: 0.076. 

לידיעת הקוראים – אחריות וגילוי נאות – חברת אג'יו ניהול סיכונים והחלטות פיננסיות בע"מ

הכתוב הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ השקעות מקצועי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם.

 הנתונים, התוכן והמצגים בסקירה הובאו ממקורות שונים, בין היתר מדוחות של החברה הנסקרת ומצדדים שלישיים אחרים. הנתונים הוצגו ללא בדיקה נוספת תוך הנחה כי הם פורסמו על ידי מקור רשמי ולכן הם אמינים, נכונים ומדויקים ואין אנו נותנים כל ערובה לנכונותם ולא לוקחים שום אחריות בקשר אליהם. ניתוח הנתונים, ההנחות, המחשבות, המסקנות, התחזיות, ההערכות והרעיונות השונים בסקירה זו נעשו בצורה כללית אשר משקפת את דעתם ופרשנותם של הכותב ושל חברת אג’יו בלבד.

 

גילוי נאות

אג'יו ניהול סיכונים פיננסיים והחלטות בע"מ הינה בעלת רישיון ניהול תיקים (משווק) ולפיכך יתכן ואנו מספקים או נספק שירותים בקשר למוצרים הפיננסיים סחירים או בלתי סחירים לגביהם אנו מספקים ייעוץ, לרבות שירותי עבודות כלכליות ובדיקת נאותות כלכלית לקרנות ולחברות המנפיקות ני"ע לציבור, בתמורה או ללא תמורה, וכן עשויה להיות לנו זיקה לגופים המנהלים באופן בו אנו מקבלים מהם החזרי דמי ניהול, דמי הפצה, או שכר טרחה (בכובענו כבעלי רישיון מנהל תיקים משווק). למניעת כל ספק, כלל השירותים האמורים והזיקות האמורות (ככל שיהיו) לא מהווים ולא יהוו שיקול פסול או אסור בקשר להמלצותינו להשקיע או לא להשקיע במוצרים פיננסיים או בגופים מנהלים (לרבות באמצעותם) כלשהם. ככל שאת/ה מעוניין/נת בבדיקת שמות המוצרים הפיננסיים או הגופים המנהלים שאנו מספקים להם או בקשר אליהם שירותים, או שיתכן ויש לנו זיקות אליהם – אנא פנה/י אלינו.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn

תוצאות מחשבון זה אמורות לשקף את ביצועי העבר של תיק תיאורטי על פי מדדי השוק בהרכב תיק תיאורטי זה שאותו המשתמש מכניס על דעת עצמו ואשר במרבית המקרים הוא אינו תואם במדויק את הרכבו של תיק ההשקעות ו/או את התשואות שהיו בפועל עבור משתמש כלשהו. התוצאות מהוות אינדיקציה כללית בלבד לתוצאות אפשריות ולא סופיות בתיק השקעות בעל הרכב דומה בתקופה בה המשתמש יבחר. הנתונים והתוצאות הן פרי תחשיב תיאורטי המופעל על תיק תיאורטי והם עשויים להיות נתונים לפרשנות ואף שגויים והם אינם חולקים על נתוני הבנק ו/או גורם אחר היועץ או מנהל עבור לקוחותיו. המשתמש במחשבון יעשה זאת על דעת עצמו ולפי שיקול דעתו ואין אנו אחראים על התוצאות בשום דרך וכמובן שאין לראות במחשבון זה ו/או בנתונים ו/או בתוצאותיו כל המלצה לפעולה.

1.1.  לצורך השימוש במחשבון, יידרש המשתמש למסור לחברה למסור פרטים כנדרש במחשבון.  מובהר כי המשתמש אינו מחויב למסור פרטים אלה לפי חוק, יחד עם זאת, בלא למסור פרטים אלו לא יוכל המשתמש לעשות שימוש במחשבון.

1.2.    השימוש במידע שנאסף, ייעשה על פי על מנת:

1.2.1. לספק למשתמש את השימוש במחשבון.

1.2.2. לשמור כל פרט שמסר המשתמש (לרבות פרטיו האישיים) במסגרת מאגר מידע של החברה.

1.2.3. ליצירת הקשר עם המשתמש.

1.3.    החברה לא תעביר לצדדים שלישיים פרטים מזהים של המשתמש, אלא במקרים המפורטים להלן:

1.3.1. אם יתקבל בידי החברה צו שיפוטי המורה לה למסור כל מידע אודות המשתמש לצד שלישי;

1.3.2. בכל מקרה של מחלוקת, טענה, תביעה, דרישה או הליכים משפטיים, אם יהיו, בין המשתמש לבין החברה.

לעיון בספר חדש מאת ד"ר גדעון בן נון ״להצליח בניהול השקעות״