שם החברה | MOBILEYE | שווי שוק | 19.89 מיליארד $ |
סימבול המניה | MBLY | מכפיל רווח | – |
מדד עיקרי | נסד"ק | הפסד למניה (12 חד') | 0.21- |
סקטור | צריכה מחזורית – חלקי חילוף לרכב | מכפיל מכירות | 10.70 |
שער (21/07/24) | 24.67$ | טווח מחירים (12חד') | 45.10 – 23.49 |
על החברה והנהלתה:
נכון ל- 31/03/2024, אינטל מחזיקה ב- 88.3% (משוער) מהמניות הרגילות של החברה.
| עוסקת בפיתוח
מובילאיי הינה חברה ישראלית, חברה מובילה בפיתוח ופריסה של מערכות סיוע לנהיגה מתקדמת (ADAS) וטכנולוגיות נהיגה אוטונומית, אשר נועדו לשפר את הבטיחות בדרכים ולחולל מהפכה בחוויית הנהיגה. מובילאיי נוסדה בשנת 1999 בישראל ע"י המייסד והמנכ"ל כיום, פרופסור אמנון שעשוע – מומחה בעל שם בראייה ממוחשבת ולמידת מכונה, אשר ניסיונו הרב מניע את הכיוון האסטרטגי והחדשנות של מובילאיי. מובילאיי נרכשה בשנת 2017 ע"י אינטל תמורת 15.3 מיליארד דולר והפכה לחברת בת בבעלות מלאה של אינטל. האינטגרציה עם אינטל אפשרה למובילאיי למנף את המשאבים והטכנולוגיה של אינטל על מנת להאיץ את הפיתוח של מערכות סיוע לנהיגה מתקדמת (ADAS) והנהיגה האוטונומית, והרחבת שת"פ עם יצרני רכב ברחבי העולם. בשנת 2022 מובילאיי הונפקה תמורת 17 מיליארד דולר (אינטל העריכה את שווי החברה בסביבות 50 מיליארד דולר) בתנאי שוק לא קלים והשפעות כלכליות גלובליות כמו אינפלציה ועליית ריבית אשר הפחיתו את הערכת השווי של מובילאיי ושל חברות טכנולוגיה אחרות באותה שנה. נכון ל- סוף רבעון 1 לשנת 2024, אינטל מחזיקה ב- 88.3% (משוער) מהמניות הרגילות של החברה. חזון החברה הוא להפוך את הנהיגה לבטוחה יותר, חכמה יותר ואוטונומית, תוך שימוש בטכנולוגיות מתקדמות של ראייה ממוחשבת ולמידה עמוקה, אשר באמצעות חדשנות מתמדת ושיתופי פעולה גלובליים, מובילאיי שואפת להציל חיים, לשפר את חווית הנהיגה, ולהוביל את השוק לעתיד של תחבורה חכמה ויעילה יותר. להלן מוצרי החברה: Base Driver-Assist – מוצר בסיסי אשר מורכב ממצלמה + צג + מעבד, אשר מותקן במיליוני רכבים (37 מיליון מסירות ב-2023) ומחירו הממוצע נע באזורי ה- 50 דולר. Cloud Enhanced Driver- Assist – מצלמה + צג + מעבד + חיבור לענן, אשר עושה שימוש במאגר המידע של מובילאיי בזמן אמת ונועד לתת לנהג לתקן ולשפר את נהיגתו ולתת לו המלצות היכן ומתי לנסוע. Mobileye Supervision – טייס אוטומטי + פיקוח אנושי (בלי ידיים עם עיניים לכביש), אשר מורכב מ– 11 מצלמות ב- 360 מעלות ומחירו הממוצע נע באזורי ה- 1500 דולר. Mobileye Chauffeur – בלי ידיים ובלי עיניים עם הגדרת יעד סופי, ומחירו הממוצע נע באזורי ה- 3000 דולר. Mobileye Drive– ללא נהג בכלל, אשר הופך כל רכב (מוניות, משלוחים, משאיות) לאוטונומיים ומחירו הממוצע נע באזורי ה- 50 אלף דולר.
|
הסביבה העסקית והענפית:
שוק הרכבים האוטונומיים הגלובלי, צפוי לגדול בקצב של 36.3% (2024-2032).
|
מובילאיי מציעה חבילה של פתרונות תוכנה וחומרה כולל מערכת על-שבבים (EyeQ) המיועדים ליישומי ADAS על מנת לשפר את בטיחות הרכב ולהפוך תהליכי נהיגה לאוטומטיים. כיום מערכות החברה מוטמעים בכ- 170 מיליון רכבים (1.2% מכלל הרכבים בעולם) כאשר פוטנציאל ההתרחבות הוא אינסופי. מכירות החברה הן בעיקר מערכות סיוע לנהיגה מתקדמת (ADAS), ולראיה נכון ל- 30 במרץ 2024 מערכות אלו הותקנו ב- 800 מודלים שונים של רכבים. בנוסף, החברה עובדת בשת"פ עם 13 יצרניות רכב מובילות (בין היתר סיניות) בכדי לפתח את הרכב האוטונומי. בנוסף, מעל 50 יצרניות רכב גלובליות מטמיעות את המערכות של מובילאיי כסטנדרט בטיחות. בסביבה התחרותית של מובילאיי ניתן לציין את החברות הנ"ל: Tesla, Waymo, Nvidia, ו- GM. מובילאיי חוותה ירידה משמעותית בהכנסותיה( ירידה של 50%) עקב עודף מלאי גבוה (עקב פחד משיבושים בשרשרת האספקה העולמית) אצל לקוחותיה (רמה 1) ולראיה ברבעון ה-1 של שנת 2024 הוזמנו 3.6 מיליון מערכות לעומת 8.1 מיליון ברבעון ה-1 של שנת 2023. מובילאיי מתמקדת בניהול רמות המלאי והתאמה מחדש של הייצור עם הביקוש הנוכחי, כאשר בשיחת המשקיעים האחרונה החברה ציינה כי היא רואה שיפור במלאים אצל לקוחותיה , אשר עלול להיטיב עם החברה בהמשך השנה. שוק מערכות הסיוע לנהיגה מתקדמת (ADAS) צפוי לגדול עד 2030 בקצב של 11.9% כל שנה. (yahoo finance) שוק הרכבים האוטונומיים הגלובלי צפוי לגדול עד 2032 בקצב של 36.3% כל שנה, כאשר באסיה הוא צפוי לגדול בקצב מהיר יותר עקב אימוץ מהיר יותר של הטכנולוגיה. (yahoo finance)
|
מתוך הדוחות: נקודות חשובות לציון ((MRQ
דוח רבעוני אחרון: תזרים מזומנים חופשי של 169 מיליון דולר.
גרפים להשוואה:
| · המכירות ירדו ב- 12 החודשים האחרונים ב– 11%. · שיעור רווח גולמי ירד ל- 48%. ( משנה לשנה שיעור הרווח הגולמי עמד על 50.4%) · שיעור הפסד תפעולי עלה בשנה האחרונה ל– 7.1%-. ( משנה לשנה שיעור רווח תפעולי עמד על 0.77%) · שיעור הפסד נקי עלה בשנה האחרונה ל– 8.9%-. ( משנה לשנה שיעור הפסד נקי עמד על 1.3%) · הון עצמי ירד ב- 4 שנים האחרונות ב- 6.8%. · לחברה אין חוב. · החברה רווחית מבחינה תזרימית (כל שנה), כאשר ב-12 החודשים האחרונים סיימה ברווח של 263 מיליון דולר. · לחברה יש תזרים מזומנים חופשי (כל שנה), כאשר ב-12 החודשים האחרונים ייצרה 169 מיליון דולר. · לחברה יש במאזן החברה 1.2 מיליארד דולר במזומן.
הכנסות, רווח גולמי, רווח תפעולי, ורווח נקי ב – 4 שנים האחרונות : רווח נקי, תזרים מזומנים תפעולי, תזרים מזומנים חופשי ב – 4 שנים האחרונות : |
מידע חשוב נוסף:
מובילאיי הכריזה בתחילת 2024 על השקת ייצור שבב חדש EyeQ6L.
|
מניית מובילאיי ירדה מתחילת השנה ב- 43%, כאשר שילוב של רמות מלאי גבוהות אצל לקוחותיה ושוק רכבים חדשים אשר נמצא במיתון קל, הוביל לגידול ברמות השורט במניה ל- 19.7% מסה"כ המניות הנסחרות בשוק, אשר לוחץ את מחיר המניה כלפי מטה. לאחרונה, מובילאיי הכריזה על השקת ייצור שבב EyeQ6L אשר מבדל עצמו תוך שילוב של כוח עיבוד גבוה, תכונות מתקדמות, יעילות-עלות, יעילות אנרגטית ושילוב AIבהשוואה לדגמי EyeQ קודמים ושבבים של חברות מתחרות, אשר הופך אותו לאופציה אטרקטיבית עבור מגוון רחב של יצרני רכב המעוניינים לשפר את יכולות ה- ADAS והנהיגה האוטונומית שלהם. מובילאיי ממשיכה להתקדם בתחום שירותי הניידות לפי דרישה, בהסכמים עם חברות כמו פולקסווגן ו-P3 , בנוסף לתוכניות אשר קיימות עם שותפים כמו Schaeffler/VDL ו- Holon. בנוסף, מובילאיי קיבלה פרס על הסכם ייצור רחב היקף מקבוצת פולקסווגן עבור מוצריה Supervision, Chauffeur – ו.Drive – פרס זה הוא בעל פוטנציאל למיליארדי דולרים ומהווה הישג משמעותי לחברה. בנוסף, ברבעון ה-1 מובילאיי הצליחה להגדיל את נפח הפרויקטים בתחום מערכות הסיוע לנהיגה מתקדמת (ADAS) אשר מייצגים נפח כולל של למעלה מ- 26 מיליון יחידות (65% מהנפח הכולל של יחידות ה- EyeQ אשר נמסרו בשנת 2023 כולה) ומראה על המשך הגידול והביקוש למערכות החברה. ubs הורידו את מחיר יעד המניה ל- 33 דולר (אפסייד של 34% מהמחיר כיום), אשר מנגד השאירו את המניה בהמלצת קנייה. החברה תדווח ב– 25/07/24 את התוצאות ל- רבעון 2, אשר בהן: רווח צפוי למניה: 0.078. צפי להכנסות של 420.7 מיליון דולר.
|