• דף הבית
        • השקעות
          ארגונים

          agio-logo-Institutes

          ארגונים רבים מנהלים רזרבות כספיות, המהוות למעשה 'כספי ציבור'. ניהול זה דורש מדיניות וניהול סיכונים מפורט ואחראי, מעקב ובקרה על הכספים ואיכות ניהולם, הרמת דגלים ועוד. אנו מספקים שירות ופתרון מקצועי מלא ואיכותי בתחום זה, ומשמשים כ'שומרי הסף' לארגונים רבים – ציבוריים, ממשלתיים, מוסדיים, מוסדות השכלה ועוד.

          agio-logo-kibutzh

          הקיבוץ הינו תאגיד קהילתי-עסקי המנהל את כספי העסקים והקהילה. אנו מלווים את ההנהלה הכלכלית של הקיבוץ ואת ועדת ההשקעות שלו בקביעת מדיניות ההשקעות, בקבלת החלטות להשקעה וביישומן. שירות אובייקטיבי זה מסייע בשמירה על נכסי הקיבוץ ועל כספי חבריו, מסייע להנהלה הכלכלית בשליטה ובבקרה וחוסך בעלויות הניהול.

          havarot logo new

          חברות נוהגות לנהל ולבצע את הפעילות שבליבת העסקים. הגם שניהול הנכסים הנזילים שנצברו אינו חלק מליבת העסקים, הוא מהווה משימה חשובה הדורשת ידע מקצועי, מעקב שוטף, בקרה, דיווח ועוד. אנו מחזקים כגורם מקצועי את יכולתה של הנהלת החברה בביצוע משימות ניהול הכספים שלה ומסייעים לה בניהול, בבקרה ובדיווח.

          ניהול
          סיכונים

          agio-risk

          שירות זה מסייע להנהלת החברה לנתח את התמונה הגדולה של החשיפות למט"ח ולריבית, לקבוע מדיניות לניהול וכן לבצע את העסקאות מול המערכת הבנקאית. עסקאות גידור ועסקאות המרה הן פעולות שלגורמים הבנקאיים יש בהן יתרון על הלקוחות, קטנים כגדולים.

          חדר עסקאות מט״ח

          אג'יו, באמצעות שירות חדר עסקאות המט"ח, מתמחה בניתוח חשיפות מט"ח של חברות תוך פישוט המורכבות של ההשפעה המטבעית והסיכון לחשיפה הנוצרת, ביצירת פתרון ישים, יעיל ונוח לתפעול תוך הפחתת המאמצים הניהוליים.

          המחלקה הכלכלית

          חברות זקוקות לעבודות כלכליות לצורך יצירת עסקאות, לצורכי דיווח חשבונאי ועוד. המחלקה הכלכלית באג'יו מספקת מענה מקצועי ושירותי מעולה לצרכים אלו בביצוע עבודות כלכליות מגוונות עבור לקוחותינו במגוון נושאים ותחומים. שירות זה מסייע לכלל הצרכים של הנהלת הארגון ולהחלטות העסקיות והריאליות שלו.

          השקעות
          פרטיים

          agio-personal-logo-new-04 (003)

          לקוחות Agio Personal נהנים מייעוץ השקעות אובייקטיבי המותאם לצרכיהם, תוך מימוש הידע, הכלים והניסיון שצברנו בליווי לקוחות גדולים. לקוחות אלו מקבלים ייעוץ השקעות אישי והתאמה מלאה של פתרונות השקעה באמצעות מכשירים מגוונים כולל השקעות אלטרנטיביות. השירות מיועד למשפחות עם היקף כספי של עד 12מיליון ₪.

          agio-family-office

          ניהול הוליסטי של נכסי המשפחה על כלל היבטיו המורכבים והמגוונים. שירות זה מיועד ללקוחות עם היקף גדול מאוד של נכסים וצרכים נלווים המאפיינים משפחות וחברות משפחתיות. השירות כולל טיפול בכלל נכסי המשפחה, ניהול צוות ויועצים ונותני השירות המומחים של המשפחה, פיקוח בקרה ודיווח על הנכסים ועוד. השירות מיועד למשפחות עם היקף כספי העולה על 12מיליון ₪.

  • חדר ניתוח
  • אודות
  • הספר: להצליח בניהול השקעות
  • צור קשר

סקירת החודש – סולאראדג

 

שם החברה

סולאראדג'

שווי שוק 

3.70 מיליארד $

סימבול המניה

SEDG

מכפיל רווח

146

מדד עיקרי

נסד"ק

רווח למניה (12 חד')

0.44

סקטור

טכנ' – סולארי- אנרגיה ירוקה

מכפיל מכירות

1.24

שער (24/3/24)

64.70$

טווח מחירים (12חד') 

339.50 – 60.44

על החברה והנהלתה:

 

טכנולוגיית אנרגיה חכמה, ספקית מובילה של פאנלים סולאריים, מייעלי כוח, ממירי שמש, ופתרונות בקרה למערכות פוטו-וולטאי (PV).

 

חברת סולאראדג' הינה חברה ישראלית ציבורית, מובילה עולמית בטכנולוגיית אנרגיה חכמה, ספקית מובילה של פאנלים סולאריים, מייעלי כוח, ממירי שמש, ופתרונות בקרה למערכות פוטו-וולטאי(PV).

לחברה מגוון רחב של מוצרים ושירותים בתחום האנרגיה המתחדשת כגון: מערכות סולאריות ביתיות ומסחריות, סוללות נטענות, ניהול בית חכם, שירותי רשת ווירטואליים, תחנות כוח, ופתרונות אספקת חשמל ללא הפרעה.

 

הפאנלים הסולאריים קולטים את אנרגיית השמש ומייצרים באמצעותה חשמל בזרם ישיר (DCׁׂׂ), החשמל עובר התייעלות כדי למקסם את תפוקת האנרגיה של כל פאנל ובכך מביא ל"יותר חשמל". אנרגיה זו מומרת לחשמל בזרם חילופין (AC) לשימוש בבתים/עסקים. מערכת זו כוללת גם תכונות בקרה המאפשרות למשתמשים לעקוב אחר ביצועי מערכת האנרגיה הסולארית שלהם בזמן אמת ולייעל את פעילותה.

 

החברה הוקמה בשנת 2006 ע"י חברים יוצאי יחידת הטכנולוגיה של חיל המודיעין שחברו לאחר השחרור מהצבא: גיא סלע ז"ל, ליאור הנדלסמן, יואב גלין, מאיר אדסט, ועמיר פישלוב. החמישה הבינו את הצורך בייעול המערכות לייצור חשמל סולארי, ופיתחו טכנולוגיה המאפשרת לנהל בצורה יעילה את תהליך הפקת החשמל מאנרגיית השמש.

באפריל 2015 הונפקה סולאראדג' בנאסד"ק. כיום לחברה כ- 2.5 מיליון אתרים ביותר מ- 140 מדינות ברחבי העולם.

מנכ"ל החברה כיום הוא צבי לנדו בעל ניסיון רב בתחום הסולארי , החל את דרכו בחברת אפלייד מטריאלס שם עבד 16 שנה תחת תפקידים טכנולוגיים וניהוליים שונים.

בשנת 2009 עבר לנדו לשורות סולאראדג' והתמנה לסגן נשיא בכיר למכירות גלובליות.

באוגוסט 2019 התמנה למנכ"ל לאחר שהמנכ"ל הקודם והמייסד שותף גיא סלע פרש מתפקידו בשל מחלת הסרטן.

 

חזון החברה הוא להוביל את מהפכת האנרגיה המתחדשת, לספק טכנולוגיה חדשנית ומובילה בתחום.

 

 

הסביבה העסקית והענפית:

 

הזינוק החד בריבית בארה"ב פגע קשות בסקטור האנרגיה המתחדשת.

 

סקטור האנרגיה המתחדשת נפגע קשות מאז אמצע 2022 ועד היום כתוצאה מהזינוק החד בריבית בארה"ב משיעור אפסי ל – 5.5%.

הסיבה לכך היא שהריבית היא שחקן מפתח בשוק, זאת משום שחברות האנרגיה המתחדשת נוהגות להקים פרויקטים במימון של כ– 80% בשל העלויות הגבוהות של כל פרויקט. בנוסף, הלקוחות הפרטיים נוהגים לבצע את הקמת המערכת הביתית באמצעות אשראי, כאשר את ההלוואות הם מחזירים באמצעות מכירת עודפי החשמל המיוצר – אל רשת החשמל הארצית.

לפיכך כשהריבית עולה, הנטל על מקימי המערכות הסולאריות גדל בצורה משמעותית. בנוסף, מחצית מהפעילות הסולארית של החברה נמצאת בארה"ב, אשר הריבית עלתה משמעותית באופן שיצר שחיקה בכדאיות ולכן גם בביקוש למערכות של סולאראדג'.

בנוסף לנטל הריבית, בשנת 2023 נכנסו לתוקף תקנות חדשות בקליפורניה שהפחיתו את התעריף שמקבלים בעלי מערכות סולאריות פרטיים באופן ניכר – עד 75%. הדבר פגע בביקוש למערכות אלו.

 

גם באירופה – שהינה שוק יעד משמעותי מאוד לחברה ( 64% מהכנסותיה ב- 2023) החברה מתמודדת עם קשיים.

הגידול במלאים (עקב המלחמה באוקראינה שהובילה את החברה לרכוש מלאי בתקופה שבה מחירי הנפט היו גבוהים) – פגש בהמשך ירידה בביקוש.

בנוסף, המצב הפוליטי באירופה אינו צופה המשך מתן סובסידיות לחברה, מכיוון שממשלות ימין באירופה מתנגדות לשיטה של מתן מענקים לשימוש באנרגיה סולארית.

 

חברות נוספות בסקטור, דוגמת המתחרה הגדולה אנפייז, נפגעו קשות מאותן הסיבות.

 

מתוך הדוחות:

נקודות חשובות לציון ( טווח 5 שנים) .

 

דוח רבעוני אחרון:

החברה צופה המשך ירידה בהכנסות בשנה הקרובה.

 

גרפים להשוואה:

 

·           המכירות ירדו בשנה האחרונה ב – 4%.

·           שיעור הרווח הגולמי הממוצע שנע בשנים האחרונות סביב 30%, ירד בשנה האחרונה ל– 24.42%.

·           שיעור הרווח התפעולי הממוצע שנע בשנים האחרונות סביב 10%, ירד בשנה האחרונה ל– 7.69%.

·           שיעור הרווח הנקי הממוצע שנע בשנים האחרונים סביב 7.8%, ירד בשנה האחרונה ל– 1.15%.

·           הון עצמי גדל ב- 5 שנים האחרונות  פי 3 ל- 2.4 מיליארד דולר.

·           לחברה יש מזומנים והשקעות נזילות בסכום גדול יותר מחוב לטווח ארוך. אין סיכון לפשיטת רגל בטווח קצר.

·           מניה תנודתית מאוד – בשנה האחרונה ירדה ב– 75%.

במהלך השנה החולפת ניתן לראות ירידה בביצועים הפיננסיים של החברה. לראיה, בדוח האחרון החברה דיווחה על הנמכת תחזית המכירות באופן דרמטי, ובעקבותיו מחיר המניה צנח דרמטית.

 

 

מינוף פיננסי ב – 4 שנים האחרונות :

 

נכסים , התחייבויות , הון עצמי ב- 5 שנים האחרונות :

מידע חשוב נוסף

והמלצות:

 

בדוח האחרון החברה דיווחה על ירידת הכנסות בשנה הקרובה.

החברה הודיעה לאחרונה על פיטורים של כ- 900 עובדים ( 16% מכוח האדם של החברה) שיהווה חיסכון של 100 עד 150 מ' דולר בשנה, בהוצאות שכר. החברה מנסה להתאים את עצמה למבנה ההכנסות העתידי שלה בטווח הקרוב.

באור החיובי ישנו צפי להורדות ריבית במחצית השנייה של השנה, ובכך לשינוי השלילי שאליו החברה נכנסה.

אנליסטים שמסקרים את החברה אינם אופטימיים, והחודש בנק פייפר סנדלר הוריד את מחיר יעד המניה מ– 77 דולר

ל– 73 דולר (כ- 81% מתחת למחיר השיא).

החברה תדווח ב – 29/04/24 את התוצאות לרבעון 4, אשר בהן:

צפי להכנסות של 203 מ' דולר.

הפסד צפוי למניה: 1.54-.

 

כותב הסקירה : אופיר שן

   תאריך : 24/03/24

 

לידיעת הקוראים – אחריות וגילוי נאות

הכתוב הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ השקעות מקצועי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם.

 

 לידיעת הקוראים

הנתונים, התוכן והמצגים בסקירה הובאו ממקורות שונים, בין היתר מדוחות של החברה הנסקרת ומצדדים שלישיים אחרים. הנתונים הוצגו ללא בדיקה נוספת תוך הנחה כי הם פורסמו על ידי מקור רשמי ולכן הם אמינים, נכונים ומדויקים ואין אנו נותנים כל ערובה לנכונותם ולא לוקחים שום אחריות בקשר אליהם. ניתוח הנתונים, ההנחות, המחשבות, המסקנות, התחזיות, ההערכות והרעיונות השונים בסקירה זו נעשו בצורה כללית אשר משקפת את דעתם ופרשנותם של הכותב ושל חברת אג’יו בלבד.

 

גילוי נאות

אג'יו ניהול סיכונים פיננסיים והחלטות בע"מ הינה בעלת רישיון ניהול תיקים (משווק) ולפיכך יתכן ואנו מספקים או נספק שירותים בקשר למוצרים הפיננסיים סחירים או בלתי סחירים לגביהם אנו מספקים ייעוץ, לרבות שירותי עבודות כלכליות ובדיקת נאותות כלכלית לקרנות ולחברות המנפיקות ני"ע לציבור, בתמורה או ללא תמורה, וכן עשויה להיות לנו זיקה לגופים המנהלים באופן בו אנו מקבלים מהם החזרי דמי ניהול, דמי הפצה, או שכר טרחה (בכובענו כבעלי רישיון מנהל תיקים משווק). למניעת כל ספק, כלל השירותים האמורים והזיקות האמורות (ככל שיהיו) לא מהווים ולא יהוו שיקול פסול או אסור בקשר להמלצותינו להשקיע או לא להשקיע במוצרים פיננסיים או בגופים מנהלים (לרבות באמצעותם) כלשהם. ככל שאת/ה מעוניין/נת בבדיקת שמות המוצרים הפיננסיים או הגופים המנהלים שאנו מספקים להם או בקשר אליהם שירותים, או שיתכן ויש לנו זיקות אליהם – אנא פנה/י אלינו.

 

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn

תוצאות מחשבון זה אמורות לשקף את ביצועי העבר של תיק תיאורטי על פי מדדי השוק בהרכב תיק תיאורטי זה שאותו המשתמש מכניס על דעת עצמו ואשר במרבית המקרים הוא אינו תואם במדויק את הרכבו של תיק ההשקעות ו/או את התשואות שהיו בפועל עבור משתמש כלשהו. התוצאות מהוות אינדיקציה כללית בלבד לתוצאות אפשריות ולא סופיות בתיק השקעות בעל הרכב דומה בתקופה בה המשתמש יבחר. הנתונים והתוצאות הן פרי תחשיב תיאורטי המופעל על תיק תיאורטי והם עשויים להיות נתונים לפרשנות ואף שגויים והם אינם חולקים על נתוני הבנק ו/או גורם אחר היועץ או מנהל עבור לקוחותיו. המשתמש במחשבון יעשה זאת על דעת עצמו ולפי שיקול דעתו ואין אנו אחראים על התוצאות בשום דרך וכמובן שאין לראות במחשבון זה ו/או בנתונים ו/או בתוצאותיו כל המלצה לפעולה.

1.1.  לצורך השימוש במחשבון, יידרש המשתמש למסור לחברה למסור פרטים כנדרש במחשבון.  מובהר כי המשתמש אינו מחויב למסור פרטים אלה לפי חוק, יחד עם זאת, בלא למסור פרטים אלו לא יוכל המשתמש לעשות שימוש במחשבון.

1.2.    השימוש במידע שנאסף, ייעשה על פי על מנת:

1.2.1. לספק למשתמש את השימוש במחשבון.

1.2.2. לשמור כל פרט שמסר המשתמש (לרבות פרטיו האישיים) במסגרת מאגר מידע של החברה.

1.2.3. ליצירת הקשר עם המשתמש.

1.3.    החברה לא תעביר לצדדים שלישיים פרטים מזהים של המשתמש, אלא במקרים המפורטים להלן:

1.3.1. אם יתקבל בידי החברה צו שיפוטי המורה לה למסור כל מידע אודות המשתמש לצד שלישי;

1.3.2. בכל מקרה של מחלוקת, טענה, תביעה, דרישה או הליכים משפטיים, אם יהיו, בין המשתמש לבין החברה.

לעיון בספר חדש מאת ד"ר גדעון בן נון ״להצליח בניהול השקעות״