• דף הבית
        • השקעות
          ארגונים

          agio-logo-Institutes

          ארגונים רבים מנהלים רזרבות כספיות, המהוות למעשה 'כספי ציבור'. ניהול זה דורש מדיניות וניהול סיכונים מפורט ואחראי, מעקב ובקרה על הכספים ואיכות ניהולם, הרמת דגלים ועוד. אנו מספקים שירות ופתרון מקצועי מלא ואיכותי בתחום זה, ומשמשים כ'שומרי הסף' לארגונים רבים – ציבוריים, ממשלתיים, מוסדיים, מוסדות השכלה ועוד.

          agio-logo-kibutzh

          הקיבוץ הינו תאגיד קהילתי-עסקי המנהל את כספי העסקים והקהילה. אנו מלווים את ההנהלה הכלכלית של הקיבוץ ואת ועדת ההשקעות שלו בקביעת מדיניות ההשקעות, בקבלת החלטות להשקעה וביישומן. שירות אובייקטיבי זה מסייע בשמירה על נכסי הקיבוץ ועל כספי חבריו, מסייע להנהלה הכלכלית בשליטה ובבקרה וחוסך בעלויות הניהול.

          havarot logo new

          חברות נוהגות לנהל ולבצע את הפעילות שבליבת העסקים. הגם שניהול הנכסים הנזילים שנצברו אינו חלק מליבת העסקים, הוא מהווה משימה חשובה הדורשת ידע מקצועי, מעקב שוטף, בקרה, דיווח ועוד. אנו מחזקים כגורם מקצועי את יכולתה של הנהלת החברה בביצוע משימות ניהול הכספים שלה ומסייעים לה בניהול, בבקרה ובדיווח.

          ניהול
          סיכונים

          agio-risk

          שירות זה מסייע להנהלת החברה לנתח את התמונה הגדולה של החשיפות למט"ח ולריבית, לקבוע מדיניות לניהול וכן לבצע את העסקאות מול המערכת הבנקאית. עסקאות גידור ועסקאות המרה הן פעולות שלגורמים הבנקאיים יש בהן יתרון על הלקוחות, קטנים כגדולים.

          חדר עסקאות מט״ח

          אג'יו, באמצעות שירות חדר עסקאות המט"ח, מתמחה בניתוח חשיפות מט"ח של חברות תוך פישוט המורכבות של ההשפעה המטבעית והסיכון לחשיפה הנוצרת, ביצירת פתרון ישים, יעיל ונוח לתפעול תוך הפחתת המאמצים הניהוליים.

          המחלקה הכלכלית

          חברות זקוקות לעבודות כלכליות לצורך יצירת עסקאות, לצורכי דיווח חשבונאי ועוד. המחלקה הכלכלית באג'יו מספקת מענה מקצועי ושירותי מעולה לצרכים אלו בביצוע עבודות כלכליות מגוונות עבור לקוחותינו במגוון נושאים ותחומים. שירות זה מסייע לכלל הצרכים של הנהלת הארגון ולהחלטות העסקיות והריאליות שלו.

          השקעות
          פרטיים

          agio-personal-logo-new-04 (003)

          לקוחות Agio Personal נהנים מייעוץ השקעות אובייקטיבי המותאם לצרכיהם, תוך מימוש הידע, הכלים והניסיון שצברנו בליווי לקוחות גדולים. לקוחות אלו מקבלים ייעוץ השקעות אישי והתאמה מלאה של פתרונות השקעה באמצעות מכשירים מגוונים כולל השקעות אלטרנטיביות. השירות מיועד למשפחות עם היקף כספי של עד 12מיליון ₪.

          agio-family-office

          ניהול הוליסטי של נכסי המשפחה על כלל היבטיו המורכבים והמגוונים. שירות זה מיועד ללקוחות עם היקף גדול מאוד של נכסים וצרכים נלווים המאפיינים משפחות וחברות משפחתיות. השירות כולל טיפול בכלל נכסי המשפחה, ניהול צוות ויועצים ונותני השירות המומחים של המשפחה, פיקוח בקרה ודיווח על הנכסים ועוד. השירות מיועד למשפחות עם היקף כספי העולה על 12מיליון ₪.

  • חדר ניתוח
  • אודות
  • הספר: להצליח בניהול השקעות
  • צור קשר

סקירת החודש- חברת ASML

 

שם החברה

ASML Holdings N. V

שווי שוק 

355 מיליארד $

סימבול המניה

ASML

מכפיל רווח

42

מדד עיקרי

Nasdaq, Euro Stoxx 50

רווח למניה (12 חד')

21.50

סקטור

טכנ' – מוליכים למחצה – ציוד וחומרים

מכפיל מכירות

12.12

שער (21/2/24)

900$

טווח מחירים (12חד') 

954 – 564

על החברה והנהלתה:

 

עוסקת בתכנון, פיתוח,

אינטגרציה ושיווק מערכות מתקדמות עבור תעשיית השבבים העולמית.

 

עוסקת בפיתוח

 

חברת ASML אחזקות היא חברה הולנדית העוסקת בתכנון, פיתוח, אינטגרציה ושיווק מערכות מתקדמות עבור תעשיית השבבים העולמית.

קו המוצרים כולל מערכות ליתוגרפיה מתקדמות המשמשות לייצור מעגלים חשמליים מורכבים, מעגלים אופטיים, יישומים מיוחדים וחומרים לציפוי וסגירת שבבים. בנוסף, מספקת החברה מערכות וציוד ליצרני מעגלים משולבים בארה"ב , אסיה ואירופה.

החברה היא מונופול באופן מעשי על תחום ייצור המכונות המתקדמות ( euv extreme ultra ועוד) המייצרות את השבבים, עם נתח שוק של 84% . מכונה זו מדפיסה את המעגלים החשמליים על גבי הסיליקון ברמת דיוק שטרם ידעה התעשייה (אורך גל קיצוני של 13 ננומטר המתאים לייצור שבבים 3-5 ננומטר ו 5-7 ננומטר).

החברה דיווחה לאחרונה שהיא תשיק מכונת ליתוגרפיה לייצור שבבים של 2 ננומטר ב2024 במחיר של עד 300 מיליון יורו למכונה.

טכנולוגיה זו שאוחזת במפתח לטכנולוגיית העתיד מאפשרת את הקדמה הטכנולוגית בעידן הבינה המלאכותית , רובוטים מתקדמים , ורשתות חכמות.

 

החברה הוקמה בשנת 1984 באיינדהובן, הולנד בידי ענקית האלקטרוניקה פיליפס ויצרנית ציוד השבבים ASMI .

עם השנים פיליפס החליטה להפוך את מחלקת הליתוגרפיה שעסקה בהדפסה ותחריט בחומרים מתקדמים לחברה עצמאית.

ASMI הסכימה להשקיע בתמורה לאחזקה של 50% בחברה החדשה שנקראה ASML – ASM Lithography.

בשנת 1995 הפכה לחברה ציבורית עצמאית הנסחרת בבורסות אמסטרדם וניו יורק.

חברת פיליפס מכרה ממחצית ממניותיה בהנפקה ומכרה את השאר בשנים הבאות.

 

ב- 30/11/23 הודיעה החברה שהיא מתכננת למנות את מנהל העסקים הראשי והוותיק שלה כריסטוף פוקה לתפקיד העליון של החברה בשנה הבאה ויחליף את המנכ"ל הוותיק פיטר וונינק.

 

בשנת 2023 הפכה להיות חברת הטכנולוגיה הגדולה באירופה.

 

מתוך הדוחות:

נקודות חשובות לציון ( טווח 5 שנים) .

 

דוח רבעוני אחרון:

עלייה דרסטית בביצועים הפיננסיים של החברה.

 

·           המכירות עלו ב – ממוצע 24% בשנה . בשנה האחרונה 34%.

·           שיעור רווח גולמי ממוצע יציב סביב ה- 50%. בשנה האחרונה 51.29%.

·           שיעור רווח תפעולי ממוצע יציב סביב ה-31%, בשנה האחרונה בעלייה – 33.51%.

·           שיעור רווח נקי ב- 12 החודשים האחרונים – 28.44%.

·           כמות המניות (בדילול) ירדה ב – 5 שנים האחרונות  ב – 7%.

·           מניה תנודתית מאוד – בשנה האחרונה עלתה קרוב ל- 50% במחיר המניה.

·           הון עצמי עלה בשנה האחרונה ב – 57%.

·           לחברה יש מזומנים והשקעות נזילות בסכום גדול יותר מחוב לטווח ארוך.

·           מינוף פיננסי בירידה עם השנים ועומד על 35.24% . מסתמכת יותר על הון עצמי.

 

במהלך השנה החולפת ניתן לראות עלייה דרסטית בביצועים הפיננסיים של החברה, בעקבות הגידול בתעשיית השבבים המניעים את הביקוש למוצרים של החברה העומדים בקנה אחד עם הצורך של הלקוחות .

 

הסביבה העסקית והענפית:

 

הביקוש לשבבים גדל בקצב משמעותי, עם צפי לביקוש עתידי שיביא להמשך צמיחה בסקטור השבבים.

 

 

גרפים להשוואה:

 

סקטור השבבים נהנה בשנת 2023 בעיקר מהתפתחות עולם ה – AI – הבינה המלאכותית.

יותר ויותר יישומי AI  מפותחים ודורשים כוח עיבוד משמעותי, שמבוסס על שבבים , מה שיוצר ביקוש בהווה וצפי לביקוש עתידי שיביא להמשך צמיחה בחברות השבבים.

בנוסף בשנים האחרונות הביקוש לשבבים גדל בקצב משמעותי המונע ממגמות כמו האינטרנט של הדברים ((iot טכנולוגיית G5  ורכבים אוטונומיים.

העלייה במניות בסקטור השבבים בשנת 2023 לא הייתה מקרה חד פעמי וזאת ניתן לראות בהסתכלות של 5 שנים אחורה תקופה הכוללת את הירידות בתחילת 2020 עם פרוץ מגפת הקורונה ואת השוק הדובי של 2022, עדיין מדד השבבים עשה קרוב ל – 300% לעומת כ – 90% ב – S&Pו כ- 120% בנאסד"'ק.

צפי קדימה: בשנת 2024 צפי מכירות גלובליות של 588 מיליארד דולר – גידול של 13% משנת 2023. ( מתוך מחקר של Deloitte )

 

מניות שבידי הציבור (בדילול) ב – 5 שנים האחרונות :


 

נכסים , התחייבויות , הון עצמי ב- 5 שנים האחרונות :

מידע חשוב נוסף

והמלצות:

 

שנת 2024 תהיה שנה ללא צמיחה ותהווה הכנה לצמיחה משמעותית בשנת 2025.

החברה דיווחה ששנת 2024 תהיה שנה ללא צמיחה בעקבות התקרבות לתחתית סייקל הביקוש בשוק השבבים ושנה זו תהווה הכנה לצמיחה משמעותית בשנת 2025.

צפי הכנסות לשנת 2025 – 30 עד 40 מיליארד דולר ושולי רווח גולמי של 54% – 56%.

צפי הכנסות לשנת 2030 – 44- 60 מיליארד דולר ושולי רווח גולמי של 56% – 60%.

החברה הודיעה שהיא תתמקד השנה בהגדלת יכולותיה כדי לעמוד בביקוש וההזדמנויות שיגיעו בעתיד.

בנוסף החברה הודיעה שהיא מצפה להמשך החזר הון לבעלי המניות באמצעות רכישת מניות / דיבידנדים.

החברה תדווח ב – 17/04/24 את רבעון 1:

צפי רווח למניה –  2.79 .

צפי הכנסות – 5.384 מיליארד דולר.

אנליסטים שמסקרים את החברה הינם אופטימיים והחודש חברת השירותים הפיננסים וולס פרגו העלתה את מחיר יעד המניה מ – 950 דולר ל – 1050 דולר.

להערכתנו המנייה נסחרת במחיר פרימיום  – יעד מחיר לקנייה – אזורי ה – 750 דולר.

 

  כותב הסקירה : אופיר שן

 

 

לידיעת הקוראים  – גילוי נאות

אין לראות בסקירה זאת משום הבטחה ו/או ערובה בקשר לכתוב בה, לרבות ביחס לביצועים עתידיים ו/או רווחים לפועל לפיה, ואין אנו לוקחים כל אחריות בקשר לכך. כל המחליט לפעול לפי הסקירה האמורה, עושה זאת באחריותו המלאה והבלעדית. יש לזכור כי כל השקעה נושאת בחובה רמה מסוימת של סיכון, לרבות אפשרות של הפסד. התשואה בהשקעות אינה גדלה בשיעור קבוע ואף עשויה להיות שלילית. כמו בכל בנית תיק השקעות, ניסיון להפחית את הסיכון ולהעלות את התשואה, עלול במקרים מסוימים להביא, שלא במתכוון, לתוצאה של הפחתת התשואה. גיוון תיק ההשקעות והנכסים איננו מבטיח רווחים ותשואה ולא מגן מפני הפסדים בשווקים שוקעים.    

יתכן ואנו מספקים או נספק שירותים בקשר למוצרים הפיננסיים סחירים או בלתי סחירים לגביהם אנו מספקים ייעוץ, לרבות שירותי עבודות כלכליות ובדיקת נאותות כלכלית לקרנות ולחברות המנפיקות ני"ע לציבור, בתמורה או ללא תמורה, וכן עשויה להיות לנו זיקה לגופים המנהלים באופן בו אנו מקבלים מהם החזרי דמי ניהול, דמי הפצה, או שכר טרחה (בכובענו כבעלי רישיון מנהל תיקים משווק). למניעת כל ספק, כלל השירותים האמורים והזיקות האמורות (ככל שיהיו) לא מהווים ולא יהוו שיקול פסול או אסור בקשר להמלצותינו להשקיע או לא להשקיע במוצרים פיננסיים או בגופים מנהלים (לרבות באמצעותם) כלשהם. ככל שאת/ה מעוניין/נת בבדיקת שמות המוצרים הפיננסיים או הגופים המנהלים שאנו מספקים להם או בקשר אליהם שירותים, או שיתכן ויש לנו זיקות אליהם – אנא פנה/י אלינו.

 

 

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn

תוצאות מחשבון זה אמורות לשקף את ביצועי העבר של תיק תיאורטי על פי מדדי השוק בהרכב תיק תיאורטי זה שאותו המשתמש מכניס על דעת עצמו ואשר במרבית המקרים הוא אינו תואם במדויק את הרכבו של תיק ההשקעות ו/או את התשואות שהיו בפועל עבור משתמש כלשהו. התוצאות מהוות אינדיקציה כללית בלבד לתוצאות אפשריות ולא סופיות בתיק השקעות בעל הרכב דומה בתקופה בה המשתמש יבחר. הנתונים והתוצאות הן פרי תחשיב תיאורטי המופעל על תיק תיאורטי והם עשויים להיות נתונים לפרשנות ואף שגויים והם אינם חולקים על נתוני הבנק ו/או גורם אחר היועץ או מנהל עבור לקוחותיו. המשתמש במחשבון יעשה זאת על דעת עצמו ולפי שיקול דעתו ואין אנו אחראים על התוצאות בשום דרך וכמובן שאין לראות במחשבון זה ו/או בנתונים ו/או בתוצאותיו כל המלצה לפעולה.

1.1.  לצורך השימוש במחשבון, יידרש המשתמש למסור לחברה למסור פרטים כנדרש במחשבון.  מובהר כי המשתמש אינו מחויב למסור פרטים אלה לפי חוק, יחד עם זאת, בלא למסור פרטים אלו לא יוכל המשתמש לעשות שימוש במחשבון.

1.2.    השימוש במידע שנאסף, ייעשה על פי על מנת:

1.2.1. לספק למשתמש את השימוש במחשבון.

1.2.2. לשמור כל פרט שמסר המשתמש (לרבות פרטיו האישיים) במסגרת מאגר מידע של החברה.

1.2.3. ליצירת הקשר עם המשתמש.

1.3.    החברה לא תעביר לצדדים שלישיים פרטים מזהים של המשתמש, אלא במקרים המפורטים להלן:

1.3.1. אם יתקבל בידי החברה צו שיפוטי המורה לה למסור כל מידע אודות המשתמש לצד שלישי;

1.3.2. בכל מקרה של מחלוקת, טענה, תביעה, דרישה או הליכים משפטיים, אם יהיו, בין המשתמש לבין החברה.

לעיון בספר חדש מאת ד"ר גדעון בן נון ״להצליח בניהול השקעות״