• דף הבית
        • השקעות
          ארגונים

          agio-logo-Institutes

          ארגונים רבים מנהלים רזרבות כספיות, המהוות למעשה 'כספי ציבור'. ניהול זה דורש מדיניות וניהול סיכונים מפורט ואחראי, מעקב ובקרה על הכספים ואיכות ניהולם, הרמת דגלים ועוד. אנו מספקים שירות ופתרון מקצועי מלא ואיכותי בתחום זה, ומשמשים כ'שומרי הסף' לארגונים רבים – ציבוריים, ממשלתיים, מוסדיים, מוסדות השכלה ועוד.

          agio-logo-kibutzh

          הקיבוץ הינו תאגיד קהילתי-עסקי המנהל את כספי העסקים והקהילה. אנו מלווים את ההנהלה הכלכלית של הקיבוץ ואת ועדת ההשקעות שלו בקביעת מדיניות ההשקעות, בקבלת החלטות להשקעה וביישומן. שירות אובייקטיבי זה מסייע בשמירה על נכסי הקיבוץ ועל כספי חבריו, מסייע להנהלה הכלכלית בשליטה ובבקרה וחוסך בעלויות הניהול.

          havarot logo new

          חברות נוהגות לנהל ולבצע את הפעילות שבליבת העסקים. הגם שניהול הנכסים הנזילים שנצברו אינו חלק מליבת העסקים, הוא מהווה משימה חשובה הדורשת ידע מקצועי, מעקב שוטף, בקרה, דיווח ועוד. אנו מחזקים כגורם מקצועי את יכולתה של הנהלת החברה בביצוע משימות ניהול הכספים שלה ומסייעים לה בניהול, בבקרה ובדיווח.

          ניהול
          סיכונים

          agio-risk

          שירות זה מסייע להנהלת החברה לנתח את התמונה הגדולה של החשיפות למט"ח ולריבית, לקבוע מדיניות לניהול וכן לבצע את העסקאות מול המערכת הבנקאית. עסקאות גידור ועסקאות המרה הן פעולות שלגורמים הבנקאיים יש בהן יתרון על הלקוחות, קטנים כגדולים.

          חדר עסקאות מט״ח

          אג'יו, באמצעות שירות חדר עסקאות המט"ח, מתמחה בניתוח חשיפות מט"ח של חברות תוך פישוט המורכבות של ההשפעה המטבעית והסיכון לחשיפה הנוצרת, ביצירת פתרון ישים, יעיל ונוח לתפעול תוך הפחתת המאמצים הניהוליים.

          המחלקה הכלכלית

          חברות זקוקות לעבודות כלכליות לצורך יצירת עסקאות, לצורכי דיווח חשבונאי ועוד. המחלקה הכלכלית באג'יו מספקת מענה מקצועי ושירותי מעולה לצרכים אלו בביצוע עבודות כלכליות מגוונות עבור לקוחותינו במגוון נושאים ותחומים. שירות זה מסייע לכלל הצרכים של הנהלת הארגון ולהחלטות העסקיות והריאליות שלו.

          השקעות
          פרטיים

          agio-personal-logo-new-04 (003)

          לקוחות Agio Personal נהנים מייעוץ השקעות אובייקטיבי המותאם לצרכיהם, תוך מימוש הידע, הכלים והניסיון שצברנו בליווי לקוחות גדולים. לקוחות אלו מקבלים ייעוץ השקעות אישי והתאמה מלאה של פתרונות השקעה באמצעות מכשירים מגוונים כולל השקעות אלטרנטיביות. השירות מיועד למשפחות עם היקף כספי של עד 12מיליון ₪.

          agio-family-office

          ניהול הוליסטי של נכסי המשפחה על כלל היבטיו המורכבים והמגוונים. שירות זה מיועד ללקוחות עם היקף גדול מאוד של נכסים וצרכים נלווים המאפיינים משפחות וחברות משפחתיות. השירות כולל טיפול בכלל נכסי המשפחה, ניהול צוות ויועצים ונותני השירות המומחים של המשפחה, פיקוח בקרה ודיווח על הנכסים ועוד. השירות מיועד למשפחות עם היקף כספי העולה על 12מיליון ₪.

  • חדר ניתוח
  • אודות
  • הספר: להצליח בניהול השקעות
  • צור קשר

סיכום חודש יוני בישראל ומבט לעתיד

הפעילות הריאלית: ההוצאה לצריכה ציבורית סייעה לגידול בתוצר

מפרסום אומדן שני לרבעון הראשון של שנת 2019 של הלמ"ס עולה כי התוצר עלה ב- 4.8% לעומת הרבעון הקודם(הנתונים עודכנו כלפי מטה).

בחודשים מרץ עד מאי 2019 חלה עלייה של 0.6% בסך כל פדיון רשתות השיווק, באותה התקופה חלה עלייה של 1.6% בפדיון רשתות המזון.

מקריאת סיכום מאזן התשלומים של ישראל לרבעון הראשון של השנה עולה כי העודף בחשבון השוטף ירד ב- 7.8% לעומת הרבעון הקודם והגיע ל-2.6 מיליארד דולר.גורם מרכזי שתרם לירידה במאזן הינו הגרעון במאזן הסחורות.

המדד המשולב של בנק ישראל למצב המשק לחודש מאי עלה ב- 0.13% והנתונים הקודמים עודכנו כלפי מטה. קצב גידולו הממוצע של המדד מתחילת השנה דומה לקצב הממוצע בשנת 2018. (גרף 1).

ירידות ביבוא מוצרי הצריכה וביצוא וירידה בהתחלות הבנייה במארס הובילו להתמתנות קצב התרחבותו של המדד. 

מדד המחירים לצרכן עלה בחודש מאי בשיעור של 0.7% (מעל הצפי) וב- 12 החודשים האחרונים ב-1.5% (גרף 2). בחודש מאי נרשמו עליות מחירים במיוחד בסעיפי פירות טריים, הלבשה והנעלה. מדד המחירים ללא אנרגיה עלה ב-0.6% ומדד המחירים ללא דיור עלה ב-0.9%.

הדולר נחלש החודש מול השקל ב- 1.87%. החודש לא פורסמה הודעת ריבית וההודעה הבאה תתפרסם בתאריך 08/07/19.

* כל הנתונים – מגמה, בשיעור שנתי

 

שוק העבודה: תעסוקה מלאה ויציבות במספר המועסקים

שיעור האבטלה עמד בחודש מאי על 3.6%, ירידה קלה מחודש אפריל תוך ששיעור ההשתתפות ירד מעט ועמד על 63.5%. שיעור המשרות הפנויות ממשיך לרדת- שיעור המשרות הפנויות (ממוצע חודשי מרץ עד מאי) ירד ב1.1% ועומד על %3.56.

השכר הממוצע במחירים קבועים בחודש מרץ עמד על 10,527 ₪, עלייה של 1.6% ביחס למרץ 2018. העליה הגבוהה ביותר נרשמה בענפים שירותים מקצועיים, מדעיים וטכניים.

שוק העבודה מאופיין בפרופיל חיובי מאוד: שיעור אבטלה מאוד נמוך, המשך עליה בשכר ויציבות במספר המועסקים.

שוק הדיור: עליות מחירים מתונות במקביל לירידה בהתחלות הבנייה

על פי מדד מחירי הדירות של הלמ"ס, במהלך חודש אפריל עלו מחירי הדירות ב- 0.5% ב- 12 החודשים שהסתיימו בחודש אפריל עלו מחירי הדירות ב- 1%. (גרף 3).  

בשנה האחרונה נרשמה ירידה של 1.2% במספר הדירות שהוחל בבנייתן ומנגד עליה של 10.2% במספר הדירות שהסתיימה בנייתן.

נראה כי תוכניות הממשלה להפחתת מחירים מסתכמת בבלימת המחירים ומנגד באי-וודאות עד לכינון ממשלה חדשה.

שוק האג"ח: ירידות התשואות נמשכות ומניבות רווחי הון

בהתאם למתרחש בארה"ב החודש נרשמה ירידות תשואות באג"חים הממשלתיות והקונצרניות שהביאו לרווחי הון. מדד התל בונד השקלי (דירוג ממוצע AA-) עלה ב- 0.9% ותל בונד 60 צמוד המדד (דירוג ממוצע AA) עלה בכ- 1%. האג"ח הממשלתיות השקליות (2-5 שנים) עלו  החודש ב- 0.5% והצמודות במח"מ דומה עלו ב- 0.4%.

שוק המניות: ירידות במדדים המובילים

מדדי המניות המובילים בישראל נסחרו בעליות שערים בהתאם למגמה בעולם. מדד ת"א 35 עלה ב-3.47%, מדד ת"א 125 עלה ב-3.50% ומדד ת"א נדל"ן עלה ב- 5.02%.

שורה התחתונה: למרות שהאומדן השני לתוצר ברבעון הראשון של שנת 2019  עודכן כלפי מטה ב- 0.4%, הוא עדיין חיובי ומעיד על פעילות כלכלית ערה במשק. שוק העבודה מצוי בפרופיל חיובי, שיעור האבטלה נמוך, סביבת האינפלציה נוחה ובנק ישראל שומר על מדיניות מוניטרית מרחיבה.

תנאים אלה תומכים בשוק המניות המקומי שעלה במהלך החודש. מדד ת"א -35 עלה ב-3.47% ומדד ת"א 125 עלה ב-3.5%.

 

 

לידיעת הקוראים,

 

אין לראות באמור משום הצעה לציבור ו/או המלצה ו/או הזמנה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא לרכישה ו/או מכירה ו/או החזקה של ניירות ערך ו/או נכס פיננסי ו/או של ניירות ערך ו/או נכסים פיננסים אחרים כלשהם או המלצה להשקעה באפיקים ספציפיים כלשהם.

 

הנתונים והמצגים בסקירה זו אשר הובאו ממקורות שונים הוצגו ללא בדיקה נוספת תוך הנחה כי הם נכונים ומדויקים.

 

ניתוח הנתונים, ההנחות, המחשבות, המסקנות והרעיונות השונים בסקירה זו נעשו בצורה כללית אשר משקפת את דעתו של הכותב ושל חברת אג'יו בלבד.

 

המידע הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ מקצועי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם.

 

כל העושה שימוש במידע המופיע במסמך זה, עושה זאת על דעת עצמו ועל אחריותו בלבד.

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn

תוצאות מחשבון זה אמורות לשקף את ביצועי העבר של תיק תיאורטי על פי מדדי השוק בהרכב תיק תיאורטי זה שאותו המשתמש מכניס על דעת עצמו ואשר במרבית המקרים הוא אינו תואם במדויק את הרכבו של תיק ההשקעות ו/או את התשואות שהיו בפועל עבור משתמש כלשהו. התוצאות מהוות אינדיקציה כללית בלבד לתוצאות אפשריות ולא סופיות בתיק השקעות בעל הרכב דומה בתקופה בה המשתמש יבחר. הנתונים והתוצאות הן פרי תחשיב תיאורטי המופעל על תיק תיאורטי והם עשויים להיות נתונים לפרשנות ואף שגויים והם אינם חולקים על נתוני הבנק ו/או גורם אחר היועץ או מנהל עבור לקוחותיו. המשתמש במחשבון יעשה זאת על דעת עצמו ולפי שיקול דעתו ואין אנו אחראים על התוצאות בשום דרך וכמובן שאין לראות במחשבון זה ו/או בנתונים ו/או בתוצאותיו כל המלצה לפעולה.

1.1.  לצורך השימוש במחשבון, יידרש המשתמש למסור לחברה למסור פרטים כנדרש במחשבון.  מובהר כי המשתמש אינו מחויב למסור פרטים אלה לפי חוק, יחד עם זאת, בלא למסור פרטים אלו לא יוכל המשתמש לעשות שימוש במחשבון.

1.2.    השימוש במידע שנאסף, ייעשה על פי על מנת:

1.2.1. לספק למשתמש את השימוש במחשבון.

1.2.2. לשמור כל פרט שמסר המשתמש (לרבות פרטיו האישיים) במסגרת מאגר מידע של החברה.

1.2.3. ליצירת הקשר עם המשתמש.

1.3.    החברה לא תעביר לצדדים שלישיים פרטים מזהים של המשתמש, אלא במקרים המפורטים להלן:

1.3.1. אם יתקבל בידי החברה צו שיפוטי המורה לה למסור כל מידע אודות המשתמש לצד שלישי;

1.3.2. בכל מקרה של מחלוקת, טענה, תביעה, דרישה או הליכים משפטיים, אם יהיו, בין המשתמש לבין החברה.

לעיון בספר חדש מאת ד"ר גדעון בן נון ״להצליח בניהול השקעות״